zondag 2 oktober 2011

Nail Art: Feestnagels

Vandaag een nailart met het lakje van Etos waar jullie pas een Swatch van hebben kunnen zien. Voor een feestje was ik op zoek naar een design wat vrolijk was, en de kleuren moesten natuurlijk wel bij mijn kleren passen. Laten we beginnen.


Wat heb ik gebruikt:
1. Basislak Rimmel London Stronger
2. 1 laagje Etos nr. 26
3. Konad witte stempellak imageplate M61
4. Konad topcoat

Voordat we beginnen met de nailart heb ik eerst de basislak en het lakje van de Etos aangebracht. De rest staat klaar:


Wat gebruiken we voor de stempel? Een watje met nagellak remover, een watje zonder iets, de Konad stempel, de Konad schraper, een Konad imageplatehouder, imageplate nr. M61 en een stempellak.


Het bovenste plaatje is de image die ik ga gebruiken, het onderste plaatje is de Konad stempellak, een witte in dit geval.
Met het kwastje doe je nu een redelijke laag op je imageplate, het plaatje dat je gaat gebruiken moet geheel bedekt zijn.


Nu pak je de schraper en hiermee schraap je de overige nagellak van je imageplate af. Daarna veeg je je schraper af aan het droge watje.

Zoals je ziet blijft nu de witte lak in de vorm zitten. Nu pak je je stempel en als je het goed doet komt het gehele plaatje op de stempel te staan:

Nu kijk je goed waar je de stempel precies wilt hebben en je rolt als het ware met de stempel over je nagel. Ga niet wrijven en wacht niet te lang, anders gaat je stempel vervagen en is deze niet mooi meer. Hierbij mijn resultaat:

Zoals je ziet blijft er bij mij nog wat van de stempel op de huid zitten. Met een wattenstaafje en wat nagellak remover kun je dit makkelijk weghalen.

Voordat je nu met de volgende nagel begint, moet je eerst je imageplate schoonmaken met het watje met nagellakremover. Doe dit elke keer, anders droogt de lak in je vorm en kun je hem niet meer gebruiken.

Als laatste gebruik je nog een topcoat van Konad, deze is special voor stempels en zorgt ervoor dat je stempel mooi blijft zitten. Met een gewone topcoat wil het nog wel eens gebeuren dat je figuurtje vervaagt, gebruik dus een speciale topcoat!
En dan hier het resultaat, zoals je kunt zien matcht mijn nagellak bij mijn kleren!:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten